marți, 5 februarie 2019

ZIUA INTERNAŢIONALĂ A TOLERANŢEI ZERO


  


ZIUA INTERNAȚIONALĂ A TOLERANŢEI ZERO
PENTRU MUTILAREA GENITALĂ A FEMEILOR

"Tragic, totuși adevărat.
Deși tehnologia a avansat enorm, din păcate gândirea rațională a omului nu se află pe aceeași lungime de undă.
Vrem să fim o civilizaţie, un popor, o ţară şi o naţiune unită. Dar cum să fim, dacă nu suntem în stare să ieşim în stradă şi să ne susţinem semenii de pretutindeni?
In lume, la ora actuală, în momentul de faţă, circa 6 mii de fete sau femei suferă chinuri groazice.
Iar voi poate vă puneţi întrebarea: Şi eu ce aş putea să fac? Nu este viaţa mea, nu mă priveşte.
Păi, să vă spun cum stau lucrurile.

Sunt o adolescentă de 16 ani care vrea sa facă ceva! În primul rând, să pot schimba gândirea greșită, pe care majoritatea o avem și să pot implanta în sufletul fiecăruia un strop de fericire, de înțelegere și de constiință. În al doilea rând, chiar dacă nu e viața mea şi nu ar trebui să mă intereseze de ce pățesc femeile/fetele acestea, pe mine mă interesează. Mă pun în locul lor şi aştept ca durerea şi chinul să dispară, tot ce-mi doresc fiind o minune - ca totul să înceteze, dar nimeni nu poate face nimic.

Ei bine, dragilor... noi putem! Putem aduce o schimbare! Suntem OAMENI, şi cel mai important e faptul că suntem femei şi am fi putut să fim noi în locul acestor persoane...
Este decizia voastră ce doriţi să faceţi de acum încolo, dar tineți minte: 
<>"

Articol realizat de Mureșanu Sara



https://youtu.be/nIUO4WGGEKY

Ziua internaţională de toleranţă zero faţă de mutilarea genitală a femeilor este marcată, anual, la data de 6 februarie.



Mutilarea genitală a femeilor este una dintre cele mai serioase încălcări ale drepturilor femeilor. Consistă în îndepărtarea parțială sau completă a organelor genitale feminine externe. Cel mai adesea se efectuează la fete cu vârste cuprinse între cinci și opt ani, de obicei în condiții de igienă redusă.
Nu există beneficii medicale și poate duce la consecințe fizice și psihice severe pe viață. Deputații europeni își reiterează apelul pentru oprirea acestei practici la nivel mondial cu ocazia Zilei internaționale a toleranței zero față de mutilarea genitală a femeilor, care este marcată pe 6 februarie.
Mutilarea genitală a femeilor este încă efectuată în unele țări din Africa, Asia și Orientul Mijlociu, dar fetele tinere din unele familii de imigranți nu sunt în siguranță nici în UE, unde mutilarea genitală a femeilor este considerată infracțiune. De fapt, aproximativ 500.000 de femei din Europa au fost deja mutilate, în timp ce alte 180.000 de femei și fete sunt expuse riscului de a fi supuse acestei practici în fiecare an.

„Cultura, obiceiurile, religia, tradiția sau așa-numita onoare nu pot fi o justificare a actelor de violență împotriva femeilor”

SURSA: http://www.europarl.europa.eu/news/ro/headlines/society/20180122STO92230/mutilarea-genitala-a-femeilor-afecteaza-o-jumatate-de-milion-de-femei-in-ue


Niciun comentariu: