marți, 20 iunie 2017

O, Mamă sfântă ...*


DEBUTURI, Jurnal Adolescená nr.7


 Motto: „Crăiasă alegându-te, /
Îngenunchem rugându-te /
Înalţă-ne, ne mântuie /
Din valul ce ne bântuie.” 
(„Rugăciune”, M.Eminescu)















Părul tău de abur,
Ca negura nopții cu lună rurală în luna lui Undrea,
Se pierde smerit în vânt, pe străzile diurne
Între-o rugăciune anonimă și două suspinuri,
Ochii tăi de culoarea agatei îngemănate cu lapis lazuli
Privesc rugători spre ai mei, în prădalnica febră a vieții.
Buzele tale sfinte de „ah-ul” îngrijorării
Și de osanalele rugăciunii,
Murmură tăcute în inima mea.
Azi, când aș vrea să-ți îmbrățișez insomniile,
Să-ți sărut mâinile trudite de frângerea răstignirii,
Să mă rog Celui Prea Înalt pentru darul veghei tale,
Mamă, o, dulce Mamă, minune de stea, icoană de lumină,
Iarnă plină de negrăite miresme, și fior de colind etern...
Primăvară eternă de mugur candid și floare cu mireasmă ne-simțită...
Mă întreb, nu cumva în căutările mele,
În prag de reînceput și emoție de iarnă,
Muza care îmi adapă setea de curcubeu ești chiar TU?

CERNAT Roxana, Clasa a X-a A
Colegiul Tehnic „Toma N. Socolescu” Ploiești
Îndrumător, prof. Alina BĂLAN

*) Creaţie prezentatăşi premiată la festiviatea Zilei Internaţionale a Familiei 15 mai, 2017

Niciun comentariu: