luni, 28 martie 2022

IMPRESII după Concursul de Poezie



Doresc să mulțumesc juriului pentru 

lecturarea celor peste 50 de poezii 

evaluate (înscrise în concurs)! Am fost 

plăcut surprinsă

 când am aflat rezultatele!

Premiul I la Concursul de poezie, 

din programul DOR DE NICHITA)

Eu scriu de mult timp și scrisul îmi este un mod 

de a mă relaxa, de a mă detensiona 

de dorințe, pasiuni și trăiri afective puternice.

E prima dată când particip la un concurs de creație 

în această sferă a poeziei

 (am participat la multe concursuri pentru compuneri). 

Cu toate că poezia 

a făcut parte din mine, nu am avut curajul 

să arăt această latură. Mulţi sunt 

de părere că poezia este moartă în zilele noastre. 

Cine mă vedea că scriu,

 mă întreba care ar fi rostul, iar după aceea adăuga:

 "Scriitorii sunt morți.

 Mai există poezie acum? Ce faci tu cu poezia? Nimic.

Părerile lor m-au întristat și, totuși, chiar acesta 

a fost motivul pentru care m-am hotărât

 să particip: să arăt că poezia este vie, că este în noi, 

în definitiv,

 ESTE ARTĂ! Există o vorbă care spune: 

"Prima dată nu a fost viața. Arta a fost prima, 

iar după aceea viața i-a ieșit în cale."

Poezia înseamnă creativitate, care este limbajul

 sufletului poetului. Poetul știe 

să exprime în cuvinte starea sufletească.

Poezia este ritm. Dar la urma urmei, ritmul

 este muzică, ceea ce înseamnă 

că muzica în expresia verbală care transmite

 starea sufletului poetului este poezie?

Răspunsul este "DA!"Poezia e făcută din 

cuvinte. Cuvântul are putere 

extraordinară! Sunt și arme și florile de după război

.Cuvintele pot îndeplini

 funcția unei arme letale, care are capacitatea 

de a ne ucide sufletul.

 Ele ne pot lăsa urme adânci și ne pot distruge

 în mod chinuitor,

 sau pot avea capacitatea de a vindeca, de a încânta, de a ne colora. 

Depinde de noi cum le folosim!

Eu am ales să le pun în poezie, alături 

de sufletul meu.

Va mulțumesc că m-ați evaluat și mă 

bucur că am reușit să vă transmit

 emoția mea! Sunteti minunați!Vreau

 sa ii mulțumesc și doamnei mele 

profesoare

 de limba și literatura română, 

Preda Nicoleta, care mă ghidează de fiecare 

dată spre a deveni cea mai bună versiune a mea!

 


Eleva,
SPULBER Luiza Cristina

Colegiul pedagogic Sfânta Maria, Ploieşti



Niciun comentariu: