marți, 7 decembrie 2010

PROGRAMUL SIMPOZIONULUI "Drepturile şi libertăţile fundamentale ale omului"

orele 14,00 - Deschiderea simpozionului:

Prof. Aurica HORHOCEA, preşedinte al Fundaţiei “Adolescenţa”;
Prof.univ. dr.ing. Vlad ULMANU, rectorul Universităţii Petro-Gaze Ploieşti;
Prof. univ. dr. Mona-Lisa BELU MAGDO, membru al Institutului Internaţional de Expresie şi Inspiraţie Franceză din Paris, cercetător asociat al Institutului Român pentru Drepturile Omului, membru al biroului Comitetului ONU pentru România
Olivia PITPALAC si Mircea VOINEA, cercetatori Institutul Roman pentru Drepturile Omului
Prof. Anelore SCORPAN, inspector Activitate educativă formală şi nonformală, proiecte educaţionale şi programe comunitare, Inspectoratul Şcolar al Judeţului Prahova

14, 30 – 16, 30 Prezentarea lucrărilor de către participanţi:

Colegiul Naţional “I.L. Caragiale”

1. CONSTANTIN Georgiana si ANDREI Bogdan (cls.a XIIa)
"Sunt copil - am dreptul sa fiu mare" – prof. îndrumător şi prof. coordonator de proiecte şi programe, Carmen BĂJENARU.
Rezumat: “In societatea de astazi, fiecare cetatean ocupa un loc important, dar , uneori, nu îşi dă seama ce poate realiza ca om. Este important sa stim ca fiecare ne-am nascut cu drepturi pe care, mai devreme sau mai tarziu, trebuie sa le dezvoltăm odata cu personalitatea mentalitatea noastra. Pentru a face o anailza mai atenta a ceea ce inseamna om, cetatean, consideram ca este indicat sa studiem mai indeaproape existenta, evolutia si importanta drepturilor si a libertatilor cetatenesti de-a lungul vietii. Ca orice alt process complex, Ca orice alt process complex, si aceasta “evolutie” a acestor drepturi se realizeaza in cateva etape: 1. copilăria - ce inseamna drept si ce drepturi am->Drepturile Copilului >Drepturile Copilului. 2. constientizarea-cum sa ma folosesc de drepturile pe care le am3. am fost copil si am avut dreptul sa fiu mare->Drepturile Omului si cum pot fi acestea promovate la nivel social.”

CIUPARU Andrei, CURCĂ Stefan, SĂLĂJAN Ana si VIULEŢ Denisa "Drepturile Omului si normalitatea", profesori indrumatori Carmen BĂJENARU si Gelu HANGANU –joc de rol
Rezumatul: “Modul in care se va desfasura actiunea noastra va fi foarte asemanator cu cel care este promovat si pus in practica de catre Organizatia Natiunilor Unite in Adunarea Generala.Cele 15 minute vor fi umplute de 4 minute de discursuri din care 2 vor prezenta tema si clauzele ei si 2 vor prezenta avantajele si dezavantajele planului, urmand ca restul de 11 minute sa fie rezervate intrebarilor din public. In cazul in care nu exista intrebari, discursurile pot fi prelungite. Clauze la tema: “Prevenirea protestelor anti-guvernamentale” si “Scaderea numarului de victime colaterale in cazul unui astfel de protest”.(G.H.)

Colegiul Economic „Virgil Madgearu”

2. TOMA Mădălina şi RĂDULESCU Roxana – prof. responsabil activitatea educativă, Corina LAZĂR
„Educaţia - un arbore cu multe ramuri”
Rezumat: Educatia este un lucru elementar in viata copilului, ca acesta sa aiba o dezvoltare sanatoasa a mintii si un simt accentuat al responsabilitatii.
Educatia are o multitudine de ramuri deoarece, incepe acasa, continua la scoala, se dezvolta cu fiecare talent ce il exploatezi, cu fiecare partitura cantata la pian, fiecare ``plie`` reusit la balet, fiecare poezie scrisa din suflet, fiecare inclinatie spre arta.

Nu va privati copilul de educatie!

3. Grup Şc. Transporturi

 BĂBĂU Cristina – prof. coordonator, Mădălina TUINETE, prof. îndrumător Robert SÂRBU

„Educaţia pentru Drepturile Omului”
Rezumat: “Drepturile omului ne privesc pe noi toţi” este unul dintre sloganurile care promovează sensibilizarea publicului spre drepturile omului, dar pentru a concretiza conţinutul acestui slogan este nevoie de o activitate constantă, de vigilenţa tuturor instanţelor şi o percepţie comună asupra sensurilor cuvintelor utilizate. Aici, profesorii pot juca un rol esenţial, încercând să construiască îm-preună cu tinerii, un mediu educativ în care structurile, metodele şi relaţiile care operează în procesul de predare şi învăţare, reflectă valorile drepturilor omului şi urmăresc obiective educaţionale.
Educaţia privind drepturile omului face apel la trei perspective di-ferite: cunoştinţe (privind drepturile omului); aptitudini personale,sociale,interactive ,de rezolvarea problemelor(în materia drepturilor omului); mediu înconjurător (bazat pe drepturile omului).
Posibilităţile integrării drepturilor omului în programa şcolară sunt numeroase: în cadrul orelor de educaţie civică şi istorie dar şi în cadrul orelor de fizica, matematică sau educaţie fizică şi sport. Noi sperăm ca profesorii şi elevii lor să găsească aceste metode utile şi interesante.”

4.Colegiul Naţional „Mihai Viteazu”

IONESCU Andreea şi TACHE Mădălina – prof.îndrumător, Constanţa Ileana GULEA
„De ce avem nevoie de drepturi?”
Rezumat: „Omul, fiinţa socială prin esenţă, se raportează în mod necesar la societate, cadru care-i asigură existenţa şi dezvoltarea. Pentru crearea şi menţinerea echilibrului social au fost create drepturile omului, parte a statutului fiinţei umane, în mijlocul semenilor săi. Drepturile oferă libertate şi protecţie, asigurând personalităţii umane condiţia de valoare supremă. Idealul comun pentru toate popoarele şi naţiunile este Declaraţia Universală a Drepturilor Omului, care consacră standarde spre care trebuie să tindă umanitatea” „Drepturile omului, realitate sau utopie?”
Rezumat: „Să nu taci!” – Iată atitudinea pe care fiecare ar trebui să o aibă, când este vorba despre drepturile sale şi ale altora. Ce sunt drepturile omului? Este posibilă asigurarea lor pentru fiecare fiinţă umană? Drepturile asigură dezvoltarea armonioasă a persoanei, care are nevoie de protecţie, când este vulnerabilă, dar nu numai atunci. Contestate sau apărate, drepturile omului şi documentele care le consacră şi promovează au parcurs un drum lung până în prezent, iar în multe privinţe viitorul este incert.”

5. Colegiul „Spiru Haret”

ŞOVĂIALĂ-IONESCU Teodor, cl.X - - prof. îndrumător, Adriana VLAD
“Legitimitatea Drepturilor Universale”
Rezumat: „Putem să avem dreptul de proprietate asupra unui drept de creanţă? Pe scurt, da. Deci înseamnă că putem sa avem proprietate asupra unui concept abstract, deci asupra unei idei. Dacă 10 persoane, din ţări diferite, au aceeaşi idee, cui aparţine ideea? Cui o patenteaza primul. Desi, toti au venit cu acelasi concept, se pune întrebarea: de ce o persoana are proprietate asupra acelei idei? Atunci înseamnă că nu putem avea proprietatea asupra unui concept. Dar tocmai stabilisem că se poate. Cum? Prin concesii.
Se poate demonstra cum, de fapt, nu există drepturi universale, ci doar concesii care sunt diferite de la un stat la altul. Prin 3 puncte poate fi demonstrat că nu există drepturi universale sau fundamentale, ci doar anumite concesii făcute de societate:
1.dreptul la viata;
2.dreptul la alegere;
3. dreptul la libertate”

6. Colegiul Naţional „Jean Monnet”

 TUDOR Andrada şi ŞTEFAN Alexa, cls. VIII – prof. coordonator Elena Roxana;
VIŞAN
„Oamenii nu se nasc , se formează” (D.Erasmus
Rezumat: „Importanţa şi rolul dreptului la educaţie în formarea şi dezvoltarea indivizilor; pregătirea acestora pentru o societate democratica .”
Voicilă Ana-Maria si Chiriacov Denisa cl VIII / .prof. coordonator Elena Roxana VIŞAN
„Bazele vieţii”- referat cu poster
Rezumat: „Lucrarea exprimă ideea că la bazele unei vieţi decente, al unui nivel de trai, a formării şi dezvoltării psihice, spirituale, afective ale individului sunt cunoaşterea şi promovarea drepturilor omului.”
DAVID Ioana, cls VIIIa „Liberate şi responsabilitate” -.prof. coordonator Elena Roxana VIŞAN - referat pps
Rezumat:”Lucrarea prezintă modul de perceptie a dreptului la libertate de către un adolescent, responsabilităţile acestuia din perspectiva libertăţii personale, de gândire, de exprimare,etc.”
ROŞU Octavian şi BOGDAN Burlică, cls VIIIa „Copiii trebuie ascultaţi!”, .prof. coordonator Elena Roxana VIŞAN
Rezumat: „Într-o societate în care exploatarea economică, fizică, psihică implică tot mai mulţi copii, noi adulţii, ONG-urile autorităţile publice, sunt obligate să protejîm, să prevenim şi să combatem astfel de manifestări la adresa viitorilor cetăţeni ai Terrei. Numai aşa vom împiedica orice fel de exploatare şi exterminare a rasei umane.”
GHEORGHE Bianca, LUNGU Carina, cls VIIa „Arborele drepturilor omului”, prof coordonator Elena Roxana VIŞAN
Rezumat: „ Semnificaţia O.N.U din perspectiva drepturilor omului”
DAVID Ioana, CONSTANTIN Raluca, TUDOR Andrada, CHIRIACOV Denisa, LUNGU Carina cls VIIa-VIIIa „Copilărie neglijată de părinţi”, prof. coordonator Liliana GRIGORE şi
Elena Roxana VIŞAN - joc de rol
Rezumat: „Lipsa implicării părinţilor în viaţa copiilor ,dezavantajele acesteia şi impactul asupra formării lor”.

7. Colegiul Naţional „A.I.Cuza”

 BĂNULESCU Ana şi COJOCARU Patricia – prof. îndrumător, Ecaterina CIORĂNEANU
„Drepturile omului între deziderat şi realitate” aceasta “evolutie” a acestor drepturi se realizeaza in cateva etape:
Rezumat: „Istoria are un rol deosebit în formarea şi evoluţia omului. Istoria ne-a învăţat şi ne-a demonstrat ce este bine şi ce este rău, ne-a arătat la ce poate duce indiferenţa, nepăsarea, nedreptatea, inegalitatea, ilegalitatea, aroganţa sau răutatea. De multe ori omul a ţinut, parcă din tot dinadinsul, să-şi arate ferocitatea şi laturile sale negative, care ar putea să dispară prin mai multă gândire şi educaţie corespunzătoare.
Drepturile omului nu sânt în stare să ne acorde garanţii că vom fi iubiţi şi răsfăţaţi, ele nu garantează fericirea în viaţă, nici măcar dreptate sau o bunăstare minimă - ele nu fac decât să ne apere de înjosiri şi atacuri asupra demnităţii noastre, şi tot numai din partea unuia, dar a celui mai puternic delicvent - puterea de stat, ceea ce în cadrul democraţiei înseamnă voinţa majorităţii.”
BĂDICIOIU Ana-Maria, cls. Xa, “Drepturile omului”- prof. coordinator Vasile IONESCU
Rezumat: “Acest proiect consta intr-o prezentare generala a Drepturilor Omului, caracteristicile acestora, gruparea drepturilor, caracteristicile lor, anomalii ale discriminarii, drepturi si libertati, cum ar putea omul sa schimbe totul in jurul sau si sa priveasca lumea cu alti ochii, cum ar putea da nastere acelei lumi ideale in care este loc pentru toti , indiferent de etnie, religie, continentul pe care traim.”

8. Grup. Şc. Industrial de Petrol Teleajen

LEFTER Vlad Alexandru, IVAN Alexandru Marian – prof. indrumator SÂRBU Toni Marian, prof. responsabil cu activitatea educativa, Sabina BADEA
“Istoricul drepturilor omului”
Rezumat: Proiectul nostru se bazeaza pe ideea drepturilor omului formulata abia in epoca moderna in operele unor filozofi precum Th. Hobbes si J. Locke.

9.Colegiul Tehnic „Elie Radu”

STANCIU Andrei Daniel cls. a XIa -, prof. coordonator Valentina SĂVESCU
„Curtea europeana a drepturilor omului”,
Rezumat:Lucrarea prezintă un scurt istoric al Curti europene a drepturilor omului, ce reprezinta Curtea europeana a drepturilor omului, sistemul de organizare, felul in care se iau hotararile de aceasta institutie si concluzii
FRÂNCU Vlad cls. a XIa - “Rolul institutiilor si organismelor europene in protectia dreputurilor”
Rezumat: Lucrarea prezinta rolul Comisiei Europene în promovarea drepturilor omului, rolul Parlamentului European în promovarea drepturilor omului,rolul Consiliului de Miniştri în promovarea drepturilor omului, rolul Curţii Europene de Justiţie în promovarea drepturilor omului si concluzii.
BĂCAN Ana-Maria cls. a XIa „Drepturile omului nu sunt decat un ideal?”
Rezumat: Referatul prezintă drepturile omului care sunt încălcate atât de des, insa nu înseamnă că instituţiile care trebuie să vegheze la respectarea lor au eşuat în misiunea lor?

10. Grup Şc. 1 Mai

NEAGU Andreea, SCÂNTEIE Alexandru - – prof. responsabil Roxana BELDIMAN, Prof. oordonator: Florina VICIU, Rodica ZAHARIA
“Intre cei care pleaca si cei care vin raman faptele rezultat al jocului valorilor”

11. Colegiul Tehnic „Lazar Edeleanu”

NEDELCU Carolina Antoneta si RĂDUCANU Catalina cls a XIa - prof. coordonator Valentina SĂVESCU
„Dreptul la egalitatea sanselor” - joc de rol

11. Prof Aurica HORHOCEA; prof. Adrian CREIŢARU, „Anul 2011 determină o noua atitudine în negocierea drepturilor noastre inerente şi inalienabile?”

orele 17.30 h - Acordarea premiilor si diplomelor

orele 18,00 – Vizita în Universitate

orele 19,00 -  Inchiderea activităţii

Niciun comentariu: