sâmbătă, 15 ianuarie 2022

CONCURS DE POEZIE 2022

Fundaţia ADOLESCENŢA/ Tel 0723 264699

https://adolescenta007.blogspot.com


Poezia, oglinda sufletului meu

Invităm tinerii talentaţi, elevi cu vârsta 14-18 ani să participe la concursul de poezie, organizat în perioada 15 ianuarie - 15 Martie, 2022.

Sectiuni:

1.      Debutanţi

2.      Consacraţi

Poeziile participanților trebuie să fie originale și să nu mai fi fost publicate anterior în volume colective sau antologii. Fiecare participant trebuie să trimită 5 poezii pentru categoria Debut şi, respectiv, 10 poezii, categoria Consacraţi. Format: digital, limba română cu diacritice româneşti, font Times New Roman, litera de 12.

Puteţi trimite, în perioada 15 ianuarie – 15 februarie 2022, creațiile voastre literare - poezie, cu temă la liberă alegere - pe adresa de email: adolescenta08@yahoo.com cu meţiunea Concurs de Poezie

 Premiile pentru câștigătorii celor două categorii constau în publicarea gratuită în volum colectiv, 1 un exemplar gratuit, diplomă şi trofeu.

Pentru Premiul I, cei selectaţi din ambele secţiuni vor beneficia de publicarea unei pagini de autor în Revista Jurnal Adolescenţa.

Informațiile necesare pentru înscriere vă stau la dispoziţie pe blogul organizaţiei Fundaţia Adolescenţa https://adolescenta007.blogspot.com şi pe pagina de FB https://www.facebook.com/adolescenta08

Succes tuturor şi multă inspiraţie!

 Regulament detaliat, mai jos

ZIUA NAȚIONALĂ A CULTURII


✍🌺❤✍ În aceste zile, sărbătorim Ziua Culturii Naționale.
În aceste zile, marcăm nașterea poetului nostru MIHAI EMINESCU și omagiem poetul nepereche.
Gândul mă poartă spre sensul vocabulei CUTURĂ, care, cu certitudine naște verbul A CULTIVA, adică:
a sădi, a crește, a îngriji până la fructificare a conștiinței, până la obținerea valorilor materiale și spirituale. Acestea vor propulsa creșterea materială și spirituală a societății.
În urmă cu mai bine de 100 de ani, pe la 1840, în revista Dacia literară, Mihail Kogălniceanu, redactor șef, atenționa asupra nevoii naționale de creație autohtonă, prin parafraza: Imitația nu are valoare, ea distruge duhul națiunii.
Conștientizarea nevoii de ridicare a culturii naționale ca politică de stat, în sensul finanțării și a creșterii calității vieții culturale, a nevoii de consum cultural, intelectual, spiritual a omului din toate mediile și de toate vârstele - este o datorie morală și potențială a noastră, a tuturor. A face campanie culturală stă la îndemâna fiecărui român.
Dacă vrem respect ca națiune, avem nevoie de oameni cultivați competenți și valoroși peste tot - la oraș și la sat, de carte, de școală și învățătură, de știință, de VALORI.
Mihai Eminescu a făcut-o cu prisosință
LA MULȚI ANI NEMURITORI, IUBITE POET!✍
(Fotografie din arhiva personală, Iași 2018)

Aura Creițaru







La steaua
La steaua care-a răsărit
E-o cale-atât de lungă,
Că mii de ani i-au trebuit
Luminii să ne-ajungă.
Poate de mult s-a stins în drum
În depărtări albastre,
Iar raza ei abia acum
Luci vederii noastre,
Icoana stelei ce-a murit
Încet pe cer se suie:
Era pe când nu s-a zărit,
Azi o vedem, şi nu e.
Tot astfel când al nostru dor
Pieri în noapte-adâncă,
Lumina stinsului amor
Ne urmăreşte încă.

luni, 13 decembrie 2021

Omagiu lui Nichita Stănescu



Dacă m-ai auzi
și cred că m-auzi
Mi-ai mai trece de dor


31 martie 1933 -
13 decembrie 1983
Nichita Stănescu este considerat de critica literară și de publicul larg drept unul dintre cei mai importanți scriitori de limbă română, pe care el însuși o denumea „dumnezeiesc de frumoasă”[6]. Nichita Stănescu aparține, temporal și formal, neo-modernismului românesc din anii 1960 - 1970. Nichita Stănescu a fost considerat de către unii critici literari, precum Alexandru Condeescu[7] și Eugen Simion,[8] un poet de o amplitudine, profunzime și intensitate remarcabilă, făcând parte din categoria foarte rară a inovatorilor lingvistici și poetici.(wikipedia)



Dor de Nichita (1996) 
din volumul Prezentul dintre clipe 

Aura Horhocea Creițaru





vineri, 12 noiembrie 2021

TERAPIE ANTICOVID

               

                                             Motto:

Harta clipelor –

un desen narcisist în oglizi lunecoase - 

o tot redesenez pe coala de scris

Veniţi

Să pătrundem în citadela sacră

printre rafturi unde cărţile ne cuprind generoase

între pagini,

să ne gratuleze pentru fidelitate

 

Vino să te redescoperi captiv de bunăvoie

la chemarea care te ridică să poţi vedea mai bine lumea stratificată

 

Să creşti în credinţă, să crezi crescând, copile

în aer cu miros de cerneală de tipar şi ecouri de tastaturi

 

Acolo unde mintea primeşte să fie locuită

de magia unei lumi fidele, ni se deschid ferestrele spiritului,

ale cugetului, unde bucuria universală năvăleşte în noi 

pe scara valorilor, unde cititorul dă mâna cu eroii cărţilor –

 respectabile modele umane, făcând schimb de impresii 

şi preţuire cu părinţii lor de suflet:

Eminescu

Shakespeare

Dostoievski

Balzac

Kalil Gibran...

Boccacio... Sienkiewicz... Marquez

îşi deschid paginile dăruite spre a ne curăţa gândul anxios

pentru ca apoi, să ridicăm la rangul meritat

speranţa şi iubirea de frumos

 

august, 2020

Aura Creițaru

 

vineri, 17 septembrie 2021

Primim de la UNICEF

CELE MAI RECENTE INFORMAȚII
- COVID-19 -

La nivel global, Organizația Mondială a Sănătății (OMS) și UNICEF recomandă: Toate școlile din Europa și din Asia Centrală ar trebui să rămână deschise, luându-se măsurile de siguranță impuse de pandemia de COVID-19.




Și anul acesta, emoțiile reînceperii noului an școlar vin la pachet cu multe întrebări despre cum să-i protejăm cel mai bine pe copii împotriva îmbolnăvirii de COVID-19.

 

Copiii cresc mai puternici când cresc împreună. Consecințele închiderii școlilor asupra bunăstării lor sunt semnificative. Oricând e posibil, este important să li se ofere copiilor șansa de a socializa cu colegii, de a învăța și de a se putea dezvolta emoțional alături de ceilalți.

 

Pentru a-i proteja la reînceperea anului școlar, părinții trebuie să respecte sfaturile și reglementările impuse de autoritățile publice din domeniul sănătății.

 

Între timp, am pregătit o serie de materiale informative care sperăm să ofere mai multă siguranță tuturor.

https://www.unicef.org/romania/ro/comunicate-de-pres%C4%83/oms-%C8%99i-unicef-toate-%C8%99colile-din-europa-%C8%99i-din-asia-central%C4%83-ar-trebui-s%C4%83-r%C4%83m%C3%A2n%C4%83


https://www.unicef.org/romania/ro/coronavirus

duminică, 18 iulie 2021

Manual pentru situații de migrație

Primim de la IRDO

Ce să transmiteți copiilor

Institutul Român pentru drepturile Omului a ales să disemineze profesioniștilor, colaboratorilor, și cadrelor didactice din liceele și colegiile partenere manualul „Cum să transmiteți copiilor aflați în situație de migrație informații pe înțelesul lor” elaborat de Divizia pentru Drepturile Copilului din din cadrul Consiliul Europei în contextul Strategiei Consiliului Europei pentru Drepturile Copilului (2016-2021) și al Planului de Acțiune al Consiliului Europei privind Protecția Copiilor migranți și refugiați (2017-2019),
Cu ocazia Zilei Mondiale a refugiatului dorim să promovăm creșterea gradului de empatie față de migranți și refugiați, înțelegerea și toleranța față de aceștia, față de eforturile uriașe ale celor dezrădăcinați de a-și reface viețile și de a se integra în țările unde au cerut protecție fugind din calea conflictelor și de cele mai multe ori chiar din fața morții, mulți dintre ei rămânând fără familii și fără case. Este foarte important ca profesioniștii să știe cum să abordeze copii aflați în situații extreme și cum să le explice situația în care se află fără a crea panică. Înțelegerea și empatia sunt primii pași spre o integare de succes într-o nouă comunitate.



Cu stimă,

Daniela Albu
redactor/cercetător
Institutul Român pentru Drepturile Omului